Хмарні технології в практичній діяльності вчителя


Сьогодні важко уявити собі процес навчання без використання сучасних технологій. І перш за все мова йде про застосування в навчальному процесі інформаційно-комп'ютерних технологій.

У багатьох школах України на сьогодні розроблена і успішно втілюється «Програма інформатизації та комп'ютеризації навчального процесу». Цілком природно, що така програма передбачає оснащеність навчального закладу сучасним апаратним обладнанням (комп'ютерною та цифровою технікою) і програмним забезпеченням. Які обчислювальні характеристики у сучасного апаратного забезпечення? Ці характеристики змінюються і удосконалюються практично щодня, і не для кого не секрет, що ніяка українська школа не в змозі оновлювати свою технічну базу з такою швидкістю, щоб забезпечити навчальний процес останніми новинками комп'ютерної техніки.

Така ж, якщо не гірша ситуація і з програмним забезпеченням.
саме впровадження технологій «хмарних обчислень» в освітній процес може стати відмінним рішенням вищезазначених проблем. Цю ж думку підтверджує досвід розвинених зарубіжних країн
Тому метою своєї професійної діяльності, вважаю створення технічних, педагогічних та організаційних умов формування єдиного інформаційного середовища використовуючи в якості інструментарію хмарні технології обчислень та формування мотиваційних потреб використання цього середовища усіма учасниками освітнього процесу. 

Мета реалізується через наступні завдання:

  • забезпечення вільного і відкритого доступу до освіти протягом всього життя, з урахуванням інтересів, здібностей та особистих потреб;

  • формування інформаційно-комунікативних компетентностей створюючи умови для ознайомлення з новим програмним забезпеченням типу SaaS (програмне забезпечення як сервіс);

  • створення умови для формування в учнів стійких навичок самоосвітньої діяльності використовуючи для цього хмарні технології типа PaaS (платформа як сервіс);

  • формування навичок самостійної, дослідно-пошукової діяльності, використовуючи хмарні технології. 

Так що ж таке «хмарні технології»? 

Термін «хмарні обчислення» (англ. - сloud сomputing) може бути застосовано до будь-яких сервісів, які надаються через мережу Інтернет.

Концепція хмарних обчислень з'явилася ще в 1960 році, коли американський учений, фахівець з теорії EOM Джон МакКарті висловив припущення, що коли-небудь комп'ютерні обчислення стануть надаватися подібно комунальним послугам (publicutility) [4]. Розповсюдження мереж з високою потужністю, низька вартість комп'ютерів і пристроїв зберігання даних, а також широке впровадження віртуалізації, сервіс-орієнтованої архітектури привели до величезного зростання хмарних обчислень. 

Майже всі сучасні характеристики хмарних обчислень, порівняння їх з електроенергетикою та використання приватних, публічних та громадських моделей були представлені Дугласом Паркхілом (DouglasParkhill) в книзі «The Challengeof the Computer Utility», ще в 1966 році [5]. 

Популярний зараз термін «cloud computing»(«хмарні обчислення») став вживатися в світі комп'ютингу з 2008 року. В освітніх установах України хмарні сервіси спочатку з'явилися в основному як безкоштовні хостинги поштових служб для студентів і викладачів. Інші численні інструменти хмарних обчислень для освіти практично не використовувалися в силу недостатності інформації про них та відсутності практичних навичок їх використання для навчальних цілей. І тільки порівняно недавно спочатку студентське співтовариство, викладачі, а за ними і школярі високо оцінили інноваційні IT-додатки, наприклад, Google Groups, Microsoft Office Web Apps, Amazon EC2 [6], [7]. І на сьогодні є впевненість, що найкращий спосіб підготовки учнів до роботи з новітніми IT-технологіями - це впровадження цих самих технологій в освітній процес.

Мережевим технологіям і використанню соціальних сервісів мережі Інтернет в освіті присвячені багато робіт вітчизняних та зарубіжних авторів.

саме хмарні обчислення міняють методи персонального, інтерактивного та колективного навчання в середній та старшій школі, роблячи процес навчання більш мобільним. На сьогодні щоб навчатися потрібне бажання та будь який мобільний пристрій з можливістю виходу до Інтернету. Але позбавлення учнів та вчителів жорсткої прив'язки до класів і парт - це ще не все. Нова технологія дає можливість набагато краще зберігати і поширювати знання. Уявіть собі Ісака Ньютона, який викладає відео про свої відкриття ну наприклад у YouTube. Погодьтеся, цікаве було б видовище! А найголовніше, що за кілька годин всі його відкриття стали б надбанням широкого загалу. І нам, на уроках інформатики YouTube стає до нагоди. Чому б не використовувати для мотивації освітньої діяльності, при поясненні нового матеріалу чи при виконанні домашнього завдання онлайновий видеоконтент, що в великій кількості вже наявне у мережі? 

Немає коментарів:

Дописати коментар